OMG!

Idag vaknade vi även idag vad 9. Gick ner och åt frukost. Gick upp gjorde oss iordning ( tog på mig ett vitt linne och svarta jeans)  gick sedan ner till reseptionen för att fråga om det va ngn buss som gick till nyhavn, vi fick informationen och vandrade iväg :P
När vi väl va framme vid bussen kom pappa ihåg att han glömt mobilen på hotellrummet. (Han måste tydligen alltid kunna bli nådd, han är typ ansvarig för massa grejjer på sitt jobb. Fråga mig inte vad de är för det ända jag vet är att det har med data att göra xD)
Så han va gick tillbaka till hotellet för att hämta den. vi den tiden hade det blivit så varmt så jag började tycka att det va för varmt i jeans. Så efter att pappa gått iväg och det gått kanske 5 min, ville jag gå och byta om. Så då gick resten av oss också tillbaka. Men vi mötte inte pappa på vägen. Men vi gick ialla fall tillbaka och böt om och gick sedan tillbaka till bussen. Då hade pappa sprungit runt och letat som en galning efter oss. (jag min syrra, 12,  och min mamma ensamma bland mkt folk, fatta varför han va orolig) Men tillsist kom vi ju och vi kunde gå på bussen och åka till Nyhavn. Där va det jätte fint, satt vid kanalen och åt glass. Gick sedan vidare upp på ströget och kolla i affärer. Pappa hitta en cykelaffär, och en cykel han vill ha. Jag hitta såklart hur mkt kläder, klockor, väskor och såklart massa skor! Sen satte vi oss i solen och drack lite på ett jätte mysigt café på ett torg intill ströget. Sen gick vi hem böt om igen xD eller jag gjorde de ialla fall! sen gick vi ner till Tivoli, det ligger jätte nära. vi köpte åkband jag och min lillesyrra och åkte en Berg&Dalbana som hade typ 3 lopar! Me loove!!! xD
Vi fika lite och åkte lite mer. Sen så hitta jag en karusell som åkte runt och upp och ner, bak och fram. Först så åkte jag med 2 vuxna då va det inte så farligt. Men när jag för andra gångenåkte med min lillesyrra så stod vi upp och ner i sekunder (man satt 4 och 4 en jag och min lillesyrra satt ensama) det va ite läskigt xD Men jag kunde inte låta bli at bara sitta och skratta. Min lillesyrra va helt skräckslagen xD!
Sen gick vi hem och nu sitter jag här på hotellgolvet och bloggar :)
Är hur trött som helst!

XOXO Sofie

Kommentarer

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0