Sverige! Äkta kärlek!

Idag klev vi upp vid 9 som vanligt och gick ner för att äta frukost. Såg sötaste killen! Han va fhan sötare än bullen som min lillesyrra åt! Men han va dansk! Fattar fhan inget av va de säger xD Jag snacka bara engelska :P
men ialla fall sen så gick vi upp och packa. checka ut och satte oss i bilen. Efter kanske 5 min kände jag hur ögonlocken blev tung, så jag la mig bak i soffan och somna xD Sen precis innan bron mellan köpenamn och malmö vakna jag. Sen så va i i Sverige igen och jag satte på mobilen och läste alla sms jag fått :) Tack ni är underbara! <333
Sen så fortsatte i ner till Kivik, åkte till hamnen och köpte räkmacka :D Den va underbar!
Sen så körde vi vidare till Åhus och Morfar. När vi kom gulla jag lite med JonJon (hunden) Drack kaffe och sola. Sen så åt vi god mat och gick ner till kajjen. Åt glass och gick in i en affär och hitta finaste Friss & company skor :D Köpte dem såklart :D Fast de hade jätte hög klack xD Kasnke 5-8 cm :D Men de va bara sååååå snygga :D
Nu sitter jag här och dricker lite vatten och chattar :D

OMG!

Idag vaknade vi även idag vad 9. Gick ner och åt frukost. Gick upp gjorde oss iordning ( tog på mig ett vitt linne och svarta jeans)  gick sedan ner till reseptionen för att fråga om det va ngn buss som gick till nyhavn, vi fick informationen och vandrade iväg :P
När vi väl va framme vid bussen kom pappa ihåg att han glömt mobilen på hotellrummet. (Han måste tydligen alltid kunna bli nådd, han är typ ansvarig för massa grejjer på sitt jobb. Fråga mig inte vad de är för det ända jag vet är att det har med data att göra xD)
Så han va gick tillbaka till hotellet för att hämta den. vi den tiden hade det blivit så varmt så jag började tycka att det va för varmt i jeans. Så efter att pappa gått iväg och det gått kanske 5 min, ville jag gå och byta om. Så då gick resten av oss också tillbaka. Men vi mötte inte pappa på vägen. Men vi gick ialla fall tillbaka och böt om och gick sedan tillbaka till bussen. Då hade pappa sprungit runt och letat som en galning efter oss. (jag min syrra, 12,  och min mamma ensamma bland mkt folk, fatta varför han va orolig) Men tillsist kom vi ju och vi kunde gå på bussen och åka till Nyhavn. Där va det jätte fint, satt vid kanalen och åt glass. Gick sedan vidare upp på ströget och kolla i affärer. Pappa hitta en cykelaffär, och en cykel han vill ha. Jag hitta såklart hur mkt kläder, klockor, väskor och såklart massa skor! Sen satte vi oss i solen och drack lite på ett jätte mysigt café på ett torg intill ströget. Sen gick vi hem böt om igen xD eller jag gjorde de ialla fall! sen gick vi ner till Tivoli, det ligger jätte nära. vi köpte åkband jag och min lillesyrra och åkte en Berg&Dalbana som hade typ 3 lopar! Me loove!!! xD
Vi fika lite och åkte lite mer. Sen så hitta jag en karusell som åkte runt och upp och ner, bak och fram. Först så åkte jag med 2 vuxna då va det inte så farligt. Men när jag för andra gångenåkte med min lillesyrra så stod vi upp och ner i sekunder (man satt 4 och 4 en jag och min lillesyrra satt ensama) det va ite läskigt xD Men jag kunde inte låta bli at bara sitta och skratta. Min lillesyrra va helt skräckslagen xD!
Sen gick vi hem och nu sitter jag här på hotellgolvet och bloggar :)
Är hur trött som helst!

XOXO Sofie

Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge!

På kvällen gick vi ut vid kanske 6 för att hitta någon mysig restaurang att äta på. Satte oss på en Italiensk restaurang på ett torg. Servicen va usel och de va inte precis trevliga, så vi reste oss upp och gick. Sen gick vi runt i kasnke 2 timmar för att hitta en restaurang som hade något gott, som passa allas smak och de vi va sugna på. vi bestämde oss för att gå till Hard Rock. Men när vi fick reda på att det va 45 minuters väntan så gick vi tillsist till Jensen´s Beef house! :D (Jag hade sett restaurangen redan från början, men pappa sa att vi inte skulle gå dit) Men de va ändå där vi tillsist hamna xD När vi väl fått bord så va allt underbart. Maten va hur bra som helst!!!! Jag rekommenderar Jensen´s beef house!
Sen gick vi runt lite till, och jag såg bästa joggingleden. Så jag hoppas att jag får springa imorn! :D
Hoppas ni har det lika roligt som jag har det här i Danmark!? :D
Ps. det finns grymt snygga killar i Danmark! ;)

Keep on walking!

Idag vakna vi vid 9. Tog på mig mjukisbyxorna och gick ner och åt frukost. Men åt inte så mkt, man är inte hugrig så tidigt på morgonen.
Sen gick vi upp igen och gjorde oss iordning. Sen så skulle vi gå till Christiania. Asså det va nog ett av de obehagligaste ställerna jag har varit på. Och jag har vart nere i fängelsen från andra världskriget i Polen. Men ialla fall. Det va ändå coolt. De va klotter, skräp, graffiti. Det va små hus, verkstäder, och läskiga människor. Christiania är en "stad" där hippies knarkar och "the free people" bodde, och än idag bor. Det va lite frihetens stad. Det va deffenitivt en upplevelse, som alla borde uppleva!
nu sitter vi alla och halvsover i soffan och på sängen xD
Fick gå jätte långt! :/ :P
vi ska nog till Tivoli och äta snart. :D

(kommer lägga upp bilder när jag kommer hem om 2 veckor. dum som man är så glömde man ju sladden. ska kolla om jag kan sno lite bilder av pappa (om han har med sladden vill säga), annars så får jag vänta 2 veckor!)

Danmark here I come!

Efter att ha tillbringat hela dagen i bilen. Okej, det va rätt skönt för jag hade hela soffan för mig själv :D Så jag kunde ligga ner. (Vi har en stor bil med 7 säten)
Sov för det mesta, och lyssna på musik och sjöng xD
Sen tog vi båten över till Helsingör från Helsingborg. Nu kom vi precis tillbaka till hotellrummet. Suit, Wiie :D vi har vart och ätit på ströget. Restaurangen va lite halvbra faktiskt :/ Men pappa har lovat att vi ska äta på Jensen Beef House. :D
Imorn ska vi till Kristianinen, och gå till någon känd kiosk som ska ha godaste mackorna. Hoppas att det blir fint väder så man kan sitta i solen. Plus att jag nästan bara har sommarkläder med mig!
Det ända dåliga med allt de här är att jag inte får gå ut och springa :( De är rädda att jag ska tappa bort mig xD
Menmen, får göra det i Skåne istället. :)

TACK SYSTER! ÄLSKAR MIN BLOGG! :D

Money makes you happy, But just for the moment!

Idag va jag och shoppade med Pone. Gick upp tidigt för att möta henne i centralen vid 11. vi gick runt lite och hamnade på STADIUM, där hitta jag dessa snygga badkläder :D bikinin kosta 49:- per del :O och baddräckten 149:- såå fina :D
Kunde inte bestämma mig så jag köpte båda! Nu har jag så det räcker till 1 vecka i Danmark och 1 vecka i vackra skåne, + hela sommarn ut :D så nu hänkar jag på alla badförslag xD

Kvällsmys!

Tillbringade kvällen framför tvn med nudlar och soda streamat vatten :D
Ville ta det lungt för ska upp tidigt imorn, ska möta Pone i stan vid 11 :O ska kolla på bikini och andra kläder :) Har ju fått ut lönen för tusan :D

Hahhaa, ser inte så jätte gott ut xD Men det va kycklingssmak. Det är gott! Kan fhan leva på den där skiten! Fast det är ju inte precis så energirikt :/ Vilket är synd.

Älsklingen! <3

Malin Älsklingen! Jag sakanr dig så grovt. Vi har inte setts på 3 veckor, och jag tror att jag dör snart! Du och jag tsm gumman, vi slår allt!!!! <3333
Att vi inte har setts krossar mitt hjärta! Men jag vet att om två veckor så är det du och jag i evigheter efter de. Så alla ni som tror att ni komemr få träffa någon av oss kan bara glömma de! För vi ska vara med varandra i 100 år efter de! Kommer du ihåg Gumman xD 100 år var det!
Älskar dig och det komemr jag alltid göra!
du och jag mot världen, nu och föralltid!!!
Glöm aldrig de!? <3333

XOXO Sofie

"Cause my world revolves around you it's so hard for me to breathe"

Killar! We love them! but dont tell anyone!

guys have 2 dicks. 1 in their pants, and 1 in their head.
and Im sad to say thet they both work the same way!
it goes in and it goes out!

Många kasnke tror att jag typ hatar killar. Men sanningen är att jag älskar killar. Man blir galen av dem! de är underbara med de ger en så många olika skäl till att hata dem! Men de gör väl sitt bästa antar jag!
Men brudar va skulle vi göra utan dem? ;)

Danmark!

Åker till danmark på Söndag! :)
Hört att det är svenskarnas nya Gotland. Köpenhamn då förstås!
Ska bo på något fint hotell i mitten av Köpenhamn. Gå på tivoli och sitta på mysiga uteserveringar. Hopaps att vädret blir toppen :D
Har vart på landet med Malin, vart på landet ensam med bara familjen och sen vart på Annies land. Typ så har min semester sett ut än så länge. men jag hoppas att veckan i danmark och sedan veckan därefter i Skåne blir underbara. Jag min lilla syster (12) och min kusin (15) ska under 1 vecka bo hos vår morfar/farfar och hans sambo + 1 hund. Han är typ super söt och heter JonJon. Asså dör för deras strand! Det är vit sand, blått vatten och underbar botten. Långgrunt är det också. Det är hur mysigt som helst att ligga där hela dagarna långa. Juste kasnke borde säga att det är i Åhus. Men nu måste jag gå och kolla på lite kläder online!
Några förslag på klädsider online?

Brudar!

Att dissa en kille är kasnke dödsdömt! man riskerar inte bara att bli kollad snett på, man blir ofta även kallad billig och hora. Men hallå killar, är det verkligen billigt att dissa er?..
det hade vart billigt och horigt att faktiskt vid första mötet ge upp alla hämningar! att säga nej och visa sig själv lite självrespekt är inte alls billigt, horigt! det är ngt killar borde beundra. det vore en sak som killar skulle dras till!...
så tjejer, säg nej. visa er själva lite självrespekt så kommer de fina killarna verkligen visa sig! För i dagens ungdomsasamhälle är det jävligt svårt att hitta dem! säger inte att alla tjejer borde leva i celibat! För gud nej! But make them work!

den nya tränden är tydligen att få omkull så många brudar man kan under så kort tid som möjligt!!
Ngt får en att vilja göra precis samma sak bara för att visa killarna att vi också kan! man ska aldrig trampa över en brud! vi är starkare än va ni tror. Men om man nu skulle göra detta så är horstämpeln ett faktum!!!!....
så hur kan man på ett enkelt och stilfullt vis visa en kille att man är stark, stolt och självsäker utan att behöva ge upp allt på första dejten! Om man faktiskt inte får säga nej!!!? För vem vill egentligen bli kallad HORA!?.....