26/10

09:30 vaknade vi. Detta skulle bli en av de hemskaste dagarna i mitt liv (änså länge) vi åt fruskost och gjorde oss iordning.
12:30 va vi i Sachenhausen. ett arbetsläger lite utanför Berlin. När man kom in dit så märkte man genast att något hemskat hade hänt där. Det va helt tyst, kallt och ensamt. Det var nästan så att man började gråta bara av dofterna, miljön och känslan. När man gick runt och läste på skylltarna och såg dessa ställen, rummen som de bott i. Läkarhuset, allt var hemskt. Men jag känner nu att jag lite gick runt som i koma, det var för hemskt för att vara sant. Så det är nu allt känslor kommer fram, när jag ser bildern igen. Jag vet att jag har gått, tagit och tittat på samma saker som många judar, homosexuella och utsatta gjorde. Det vrider sig verkligen i magen när jag tänker på detta. Även om jag är glad att jag besökte Sachenhausen så är det ett minne som alltid kommer hemsöka mig. Men jag är glad att jag fick uppleva det med dig älsklingen! Du betyder allt för mig! <3






 17:00 åt vi middag på en skit mysig italiensk restaurang. Alla va jätte trevliga och vi hade jätte kul. Det va en bra kontrast och slut på den annars mycket hemska dagen. Plus att jag fick en hjärtformad pizza :D



01:00 låg vi alla i våra sängar sovande med hemska drömmar. Men vi har ju varandra så det gick bra!

Kommentarer

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0