Berlin 24/10 - 29/10 2008

Fredag 24/10 - 25/10
14:50
träffades på Centralen. Och självklart va jag och Malin lite sena xD
15:20 gick tåget ner till Malmö.



19:46
Vi är framme i Malmö. Vi fick välja mellan att äta på Burgerking eller Espresso House. Självklart tar man ju
Espresso House. En grillad macka och ett glas nypressad juice är underbart! Jag och Malin träffade några söta Skåningar också Haha! De andra bara garva åt oss! xD
21:32 går nattåget från Malmö ner till Berlin. Jag, Malin, Linnéa och Charlotta skulle dela kupe. Allt gick kit bra, tills vi skulle åka ombord med tåget på färjan. Malin som har klaostrofobi fick lite lätt panik och jag känd ehur nervositeten spännde sig i magen. Men det gick bra. Vi somna jätte fort.
25/10 06:30 blev vi väckta av konduktören, jag gick snabbt upp och in på toaletten innan alla andra hann komma. smart jag är asså! så alla andra fick stå i kö länge :P



07:00
va vi framme i Berlin, det va meningen att vi skulle vara framme. Det va egentligen meningen att vi skulle vara framme 06:04. MenMen...
07:30 står vi alla 20 minst lika trötta allihoppa och hoppas på gud att vi snart kan åka till huset vi hyrt. Men det måste köpas frukost först. Sen så måste vi ta massa olika pendeltåg och shit!! haha, men tillsist kom vi "hem". Det va skit skönt.
09:00 åt vi frukost och sen så gick vi upp till rummen för att bädda sängar och fixa annat.
11:45 lagade jag och några till Lunch. Det va rätt roligt!
14:00-16:30 hade vi guidad busstur. Det va som tur va på svenska för jag va trött som staken asså! Menmen, det va kul :)

                                                      
                                                           
                                                       
16:30 slutade bussturen och vi hamnade vid resterna av Berlinmuren. Vi kollade på en utställning där man kunde läsa om Nazismen och Hitlers utveckling. det va rätt intressant. Sen så gick vi vidare till Checkpoint Carlie och kollade.  vi tittade även på Gedächtnis-Kirche (läppstiftet och puderdosan)

            

19:00 åt vi middag på Kartoffelkiste i Europacenter.

                 
Ca 21:00 va vi hemma. Totalt döa efter dagen. alla sov typ vid 23:00 xD Haha!

Kommentarer

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0