27 Januari

Det finns så mycket som rör sig däruppe. Vet inte varför, kanske bara har en sån period. Men jag känner att om man inte kan se på saker med rena ögon så kommer man vara förblindad livet ut.....
Det finns så mycket som man tror att man måste, men om man verkligen tänker efter så behöver man ingenting. Det är bara vad man tror att man behöver. Jag kanske inte alls "makes no sens" men jag tror att alla går runt och oroar sig för hur man måste vara i stället för hur man borde vara.
Det finns någon som säger att man måste vara smal, att man måste vara snygg för att kunna klara sig.. Det som att smart är något negativt. I dagens samhälle är smarta människor nedtryckta av såna som tror att dom är smarta. Även om uttrycket smart kan skilja sig så mycket.
Det finns den sortens smart som kan räkna ut de svåraste mattetalen, sen så finns det den sortens smart som kan skilja mellan rätt och fel och sen så finns det den sortens smart som vet lite om allt, den som kan se framåt och den som man se inom sig själv.... Jag menar alla passar vi ju in i någon kategori. Om då alla är smarta varför är det då så fel att vara smart ? Vi kan ta ett exempel. Jag tror att alla vet att om man har bra betyg och gör sina läxor så är man snille, aka geek. Fast jag vet att egentligen så vill alla vara det där snillet. Jag menar vem vill inte vara smart och få skit mycket pengar när man bli äldre. Jag skulle gärna vilja vara de där snillet... Och det tror jag att alla vill. För vem säger att ett snille inte kan ha kul på fritiden.... Men det kommer nog alltid vara så att den smarta alltid kommer tas som en "nolifer" Även om det inte är fallet. vi borde sluta se på skalet och titta på människan som individ. Kanske då kan människan lära sig att det är bättre att lära sig av den som kan mer, än att sänka den personen som skulle kunna styrka oss.
KUNSKAP ÄR MAKT !!

Puss på er <333

Kommentarer
Postat av: Malin

Du tänker för mycket Gumman lilla ;) Slappna av, DU om någon kommer inte misslyckas i livet ;)

2009-01-27 @ 18:46:10
URL: http://malinbudai.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hahaha vem har sagt att jag inte är avslappnad. Jag skriver ju för att jag vill skriva av mig :S Tack gummsan !

2009-01-27 @ 20:30:13
URL: http://sofieebbamaria.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, men du låter lite fundersam ;)

2009-01-27 @ 20:36:37
URL: http://malinbudai.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha jag kanske är lite fundersam ;)

2009-01-27 @ 20:38:39
URL: http://sofieebbamaria.blogg.se/

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0