7 / 1 - 2009

Idag finns det så mycket att snacka om att jag inte vet var jag ska börja... Jag kanske ska börja med att säga att jag älskar dig Malin. Varför är allt sånt kaos för !? du betyder allt för mig det vet du väl !?
För mig så finns det två sorters människor. De som lyssnar och dem som pratar. Jag säger inte att den ena är ond och den andra är god. Jag skulle mer säga att personen mellan är den goda och att alla andra är onda. Du kanske inte alls fattar vad jag menar, men det gör inte så mycket. Eftersom att jag vill att du ska tänka själv. Att lyssna på en människa är en konst. Det handlar inte alltid om att kunna sitta mitt emot och stirra personen djupt in i ögonen och säga " Jag förstår" Det är inte det som är hela grejen. En människa som förstår en behöver inte titta på en. Det räcker med att denna lägger handen på axeln och lugnet smittar sig vidare till en. Jag vet att det låter flumm men jag är så trött på människor som tror att de kan prata bort smärtan. Som tror att bara för att man är ledsen så behöver man prata.. Man vill inte alltid prata, räcker det inte bara med att du är där !?
Första dagen i skolan...... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Asså det va ju kul och så att träffa alla. Men det känns som att man är färdig i skolan lixom. Och jag har 3 år kvar. Jag vet inte varför !? Även om det händer jätte mycket i mitt liv hela tiden så känns det som om något fattas och jag har ingen aning om vad det är. Men jag hoppas väl att jag så snart som möjligt hittar det eller den. Inte fan vet jag !?
Jag ska i alla fall ta tag i min kropp. Ska börja springa 1 gång i veckan och det har jag lovat mig själv att jag ska hålla. När det gäller hela träningsgrejjen har jag så dålig självdiciplin. Det är som om jag letar efter 100 olilak skäl till varför jag inte borde träna. Men nu har jag bestämt mig, jag tror att jag behöver lite ordning i mitt liv. Jag ska springa 1 gång i veckan i 6 månader, sen så ska jag börja på antingen Thaiboxning eller Kickboxning. Vi får se vad det blir..... ?
Nu har jag precis kollat på "Vit Oleander" och är aningen trött på deppiga filmer. Men jag rekommenderar starkt filmen för alla dramaälskare.
Hoppas att jag får tillbringa lite tid med Malin i veckan :) Ska kanske vara med Emme ngn dag också. Men känns som att jag inte orkar planera in värsta grejjerna  för tillfället. Känns som att jag väntar på ngt... Som om jag inte vågar vara fullbokad ifall att ngt kommer upp..... Men vi får se hur det blir med sjuka mig asså. Hahah det blir nog bra tillslut. Hoppas jag ! Om jag låter för sjuk får du väl skriva och skälla ut mig eller ngt.

Hare gött <3



Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman, jag älskar verkligen dig med! Jag skulle göra allt för dig, men som sagt, just nu är allt kaos och lite si och så, som du förstår. Men du kan alltid räkna med att jag finns där för dig Gumman, även om jag inte alltid har varit det tidigare så kommer jag vara det nu! Jag älskar dig Sofie!

2009-01-08 @ 17:20:23

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0