4 Mars

Hejsan,
Kom precis hem. Möter min storasyster pratar lite med henne och sen så går jag in hit. Hahah. Intressant va :o Hahaha
Neej men idag har varit en rolig dag, i skolan menar jag. Eller det jag egentligen menar är då jag pratade med mina vänner, själva skolgrejjerna va skittråkiga. Vi hade projektuppstart. FYFAN va tråkigt det va ! MenMen det är vad man måste gå igenom. Haha snart är det lov igen ! :D
I projektet har vi 3 uppdrag alla handlar om stormaktstiden det är då mellan 1520 - 1718
1. Besvara instuderingsfrågorna till tidsperioden 1520-1718. Prov vecka 12 (fredag)
2. Man blir tilldelad en ståndroll. Alltså bonde, borgare, adel, präst eller kunglig. Jag blev bonde. Det som är bra är att det finns många olika argument till varför bönderna borde få mer makt i samhället. Vecka 12 ska vi ha en gruppdiskussion där alla har olika stånd. Vi ska debutera om varför just mitt stånd ska få mer makt i samhället.
3. Jag ska välja 3 röda trådar (områden) och ska sedan göra nedslag i 4 olika tidsperioder. Detta ska vara klart vecka 12.

Det är mycket och är inte precis lätta :/ MenMen vi får se hur det går :) Önska mig lycka till. Eller haha önska alla 9or i Vittra lycka till xD Hahah

Vid 18:30 ska jag på informationsmöte inför Taize resan i sommar :)

Ha en fortsatt trevlig kväll !! :D<33

Kommentarer

Skicka en söt liten hälsning kanske!?

Vad heter du ?
Remember moi
Vill du att jag ska maila kanske?

Skriv in din blogglänk så att jag kan hälsa på !?

Det här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0